Hej pappa! ( det är nog mest bara du som läser, haha) 

Måndag idag och jag har varit på Tai chi lektion ikväll och gymmat och skrivit skoluppgift. Så inte så superspännande dag kanske, måste plugga en massa helt plötsligt... Det var väl inte därför jag åkte hit? Haha. Skämt åsido så är det skönt att ta det lite lugn och ro också.


Tai chi är kul och konstigt och är mycket om andlighet och hur man ska tänka och flytta runt en boll av chi på en massa olika sätt.  Man ska tänka på "the center of the universe" och  det är din egen kropp som är centrumet! Vi har en lärare som heter Master Yang som är fridfullhet personifierad, jag vill bli som han! Han är en värdig person med fin hållning, vem vill inte vara en sån typ av människa liksom? 

Funderar på att flytta hem till Sundvall och öppna en Tai chi studio, finns det redan kanske  pappa? Eller är det en bra idé vad tycker du?

Imorse var vi på ett företags besök med vår HRD grupp och det var jag som ordnat med det! Är lite stolt för att jag fixade det för företaget är jättekänt i HK och har 50.000 anställda och omsätter massa, jag träffade Teddy som en av deras HR chefer heter på ett mentorships möte och jag nätverkande! 😉

I helgen var det halloween och det  var mer än galet kan man säga! Hela stan var avstängd och ALLA var utklädda och det var kaos på LKF som party gatan heter. Vi var på en Rooftop till en tjej som inte bor på skolan och firade, jag var utklädd till en zombie Agneta fältskog och alla tyckte jag var jättelik! 
Det roliga är hur många icke svenskar som kunde alla ABBAs låtar, alltså flera sa att de växt upp med dem. Mario en kille från Tjeckien kunde alla texter utantill! Haha såå himla kul! 

Ja vad mer.. Jag hikade i söndags. På ett berg som ligger bakom skolan! Väldigt fin utsikt och trevligt att se lite natur. 

En sak till! Jag har fått en nu local kompis som är typ världens gulligastes människa, jag vill ta med mig henne hem! Många av HK tjejerna har inte varit så lätt att bli kompis med för att man känner att man är rätt olika, men den här tjejen är undebar och hon har lovat att visa mig allt! 

Snipp snapp slut! Nu är klockan ett och jag måste sova har skola 8 imorgon. Fråga mig nått ni vill veta!  💓💓 saknar er! 


Liknande inlägg

2 kommentarer

Malin

05 Nov 2014 09:11

Jag läser också såklart!! Det är så roligt med lite updates! Vad coolt med röda linserna på halloween! 😍 du var superfin/läskig 😉

Malin

05 Nov 2014 09:11

Jag läser också såklart!! Det är så roligt med lite updates! Vad coolt med röda linserna på halloween! 😍 du var superfin/läskig 😉

Kommentera

Publiceras ej