Hej igen alla gullisar!
Förlåt om jag verkade lite deppig förra inlägget, det här kommer vara mycket mera positivt. Jag vill säga att jag älskar alla utbytesstudenters och egentligen alla människors attityd här. De är så himla öppna och så himla underbara och snälla och gulliga! De bjuder in en på alla möjliga aktiviteter hela tiden vilket jag tycker är så härligt. Vi borde bli mycket mer så hemma i Sverige tycker jag, alla umgås ofta med samma människor år ut och år in. Det ska bli mitt nyårs löfte 2015 tror jag. Att alltid bjuda in alla som jag tycker verkar trevliga på allt jag hittar på. " The more the merrier". ( Motto för 2015) Här kommer en massa bilder från min helg. Jag har tagit det lugnt och myst mycket!
 
I fredags var vi på en gratis konstert i Tsim Tsa Tsu, som var lugn singer song writer musik, sedan tog vi en promenad i hamnen och beundrade Hong Kongs skyline, man kan liksom inte få nog av den. På lördagen åkte jag och min nya kompis Karin från slovakien till en liten mysig fike ö som ligger ca. 30 minuter med färja från Hong Kong piren. Var så mysigt och lugnt där i jämförelse med Hong Kong där ju miljoner människor är på gatan varje dag. Vi besökte ett tempel och provade en massa street food specialiteter, såsom friterad glass och mango dumplings. 
 
Söndag så gick jag på afternoon tea med Elvira några gulliga tjejer från handelskammaren.( och några andra som de kände) Det var så underbart, det var världens finaste utsikt och världens godaste mackor och små vackra bakelser.  I dag på söndag kväll så bjöd några local studenter från min Human Recorce Development kurs med mig och två andra utbytesstudenter till ett typisk kinesiskt ställe, de är så trevliga och berätta en massa om deras kinesiska traditioner och vi fick prova en massa olika spännande kinesiska rätter och den här gången var det väldigt gott!
 
 
 
Yoyo, en artiskt som kommer härifrån.
 
"Mys konstert med mys utbytesstudenter"
 
Konstert på fredagen, med dessa trevliga prickar, det är Karin ( slovakien) , Yi- Hang ( Holland), Signe och så resten är en massa fransmän.
 
 
 
 
 
 
Utsikten från färjan på lördagsutflykten.
 
 
 
Fiske ö.
 
Det fanns inga bilar på ön, utan alla cyklade överallt hela tiden. Så härligt och lugnt!
Stranden på ön Cheng Chu.
 
Min turist kompis Karin utanför templet!
 
 
 
 
 
Vi provade en massa "street food, dock inte detta, vi hoppade över kycklig fötterna och ko tungorna även om det ser fantastiskt gott ut, eller hur? )
 
Afternoon tea! :)
 
 
 
 
 
Så mumsigt på femtionde vången! :) alla är så himla gulliga och trevliga! Cafe Grey Delux, med såå fin utsikt!
 
En lokal kinesresturang med mina snälla kurskompisar på HRD kursen.
 
 
Kram på er alla!
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej