Hej på er!
 
Nu sitter jag på mitt favvo fik på skolan och pluggar. Jag har blivit helt beroende av is-latte, min nya grej alltså!
Igår bokade jag min första semester, vi är lediga i början på oktober för det är nationaldag, då ska jag åka till Beijing. Ska bli så kul och spännande.  Jag vill verkligen se kinesiska muren! Jag åker den 1 oktober och stannar i 5 dagar. Jag åker med Signe och en dansk kompis till henne. Så det kommer bli jag och danskarna :)
 
Helgen efter ska jag boka en helg till Seoul och hälsa på Alex från SU, ska också bli sjukt kul.
Igår kväll var jag och hälsade på Elvira och Peter, de har ju en egen lägenhet här. Det var så underbart att få sitta i deras rena soffa och titta på svenska idol och bara ta det lugnt och mysa. Jag har nog inte suttit i en soffa sedan jag kom hit. De har fått tag på en liten men superfin lägenhet med jättestort fönster med utsikt över Hong Kongs skyskrapor. Jag kan ärligt erkänna att det hade varit himmelriket att bo så, istället för i det svettiga studentrum som jag bor i.
 
Våra rum är kanske 15 kvm och så delar jag med en tysk tjej, hon är snäll men vi pratar inte jättemycket.  Det fungerar okej att bo sådär med en annan, men vi har verkligen helt olika dygnsrytm vilket är lite jobbigt, hon kommer nästan alltid hem 2-3 på natten,  jag går hellre och lägger mig i tid och sedan går jag upp 7-8 på morgonen.  Medan hon gärna sover till 11-12 på dagen. Det är en rätt jobbig känsla att känna att man alltid stör varandra lite. Sedan delar jag toalett med två andra tjejer som är från Kina, de är verkligen jättegulliga men de hårar så himla mycket alltså. Deras hår är precis överallt. ( speciellt i duchen) Sedan är sängarna helt fruktansvärda, de är extremt hårda och jättesmå. Jag kan lugnt säga att jag saknar min underbara säng i min lägenhet hemma.
 
I helgen ska jag ta det lugnt och börja Yoga tänkte jag, ikväll ska vi unna oss att gå på spa, det är sjukt billigt här, man kan få en timmes massage för 150 kr. ( vilket kan behövas efter 3 veckor i världens hemskaste säng)
 
Kram på er, saknar er där hemma lite idag. :)

Liknande inlägg

1 kommentarer

Julia

24 Sep 2014 23:46

Hej fina Ebba! Du är saknad varje dag här, speciellt nu när hösten är här så skulle man behövt din soliga apperance! Att dela rum med jobbiga människor är jobbigt bara, hoppas du kan njuta ändå! När du och Alex träffas måste du lova att ta tusen bilder, jag är lite avis på er och vill liksom uppleva det i efterhand genom bilderna! Tusen kramar

Kommentera

Publiceras ej