Hej,
 
Vill börja med att säga att jag är stressad som sjutton, jag borde ha pluggat rätt mycket mer än vad jag hittills gjort. Så nu ska det bli andra bullar. Men jag har varit i Sydkorea och det är så häftigt ska ni veta. Vilken upplevelse och vilken annan kultur jag har fått se! Sydkoreaner är galna och coola och trendiga och häftiga, de är rätt annorlunda från kineser! Seoul var en riktigt trevlig stad och jag gillar´t alltså! ( HK är häftigare byggnader och mer "finance" medans Seoul har en sån annorlunda cool kultur)
 
Det var så kul att träffa Alex och få krama nån som man verkligen känner.
 
Här kommer bilder från resan för mer än så hinner/ orkar jag inte skriva!
 
ÄLSKAR ER ALLA HEMMA <3
 
KRAM
 
 
 
Komplicerad tunnelbana, jämfört med HK i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
   
   
 
   
   
   
 

A South Korean checkpoint in the DMZ, Korean Demilitarized Zone
 
På gränsen mellan Nord/ Syd korea.
 
I en av de nyfunna tunnlarna mellan Nord/ syd korea, Nord korea planerade en invastion genom denna tunnel, nu är det en turistattraktion.
 
 
 
 
 
Det är så tragiskt med uppdelningen av landet, det är som att man skulle dela av halva Sverige och så skulle ena delen få svälta, ha en fruktansvärd diktator och den andra halvan skulle ha en extrem ekonomisk tillväxt och ett öppet och demokratiskt samhälle.  Det är bara slumpen som avgör vilken halva du råkade hamna på!
 
 
Alex Supergulliga Roomie " Brenda" som är från Mexico.
 
Hanok Village, så fina små hus med utsikt över Seoul Skyline.
 
 
Så gullig liten gammal stad i Seoul.
 
Turisten! :)
 
Sista kvällen hade jag och Alex en romantiskt dejt med korean BBQ,  bland det godaste jag ätit i hel mitt liv!
 
 
 
 
 
 
 
 
Här bodde vi i " Myeong Dong", Sjukt bra shopping fanns det här! #shoppoholic.
 
Vi hängde i Gagnam. :)
 
 
 
 
 Så good mat! :)
 
Hund café!
 
 
 

Sydkorea är det land med flest skönhetsoperationer i hela världen, hela tunnelbanan var tapetserad med den här typen av reklam, de opererar sig ofta för att se "mer västerlänska ut", de gör ofta om sina ögonlock för att få större ögon!
 
Så gott! <3
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej