Idag hade vi ledigt för det är public holiday här i Hong Kong, de har sin " mid autumn festival". Så idag hängde jag med svenska handelskammarens Young Proffessionals på hike. Vi gick " dragons back" som tydligen är en av de populäraste.
 
Det blev en varm och svettig hike med fantastisk utsikt och fantastisk natur, vi gick 2-3 timmar och kom sedan fram till en strand där vi åt en lunch och badade. En svettig men perfekt dag!
 
När jag kom hem så bjöd mina nya kompisar som är "locals" mig på mooncake, vilket är något som man tydligen absolut inte får missa när det är " mid autumn festival" det är en viktig tradition, det smakade ärligt talat sådär ( är liksom söta kakor med salta bönor i typ) men jag sa till dom att jag älskade det för att vara snäll. ;)
Jag bjuder som vanligt på lite bilder ;)
 
 
 
 
Hurtbullarna!
 
 
 
Välbehövlig lunch!
 
 
Vi gick över hela det här berget! Hurtigt va?
 
 
Mooncakes. :)
 
 
Puss och kram
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej