Hej,
 
Både jag och Signe är lediga varje torsdag och vi har kommit överens om att det ska vara våra "upplevelse dagar" alltså att vi alltid ska göra en utflykt tillsammans.  Nu åkte vi till " Big Buddha" på Lantau Island, som är en av Hong Kong öarna. Vi åkte en lift upp på berget och promerade och hälsade på Buddhan han var gigatisk och såg väldigt fridfull, trots alla hundratals turister. Jag blir mer och mer imponerad av Hong Kongs fina natur, det hade jag inte riktigt förväntat mig. Jag trodde det skulle vara bara en storstad, men det finns mycker fantastiska berg och fina stränder.
 
Till lunch åt vi Subway mackor och jag riktig kände hur min mage jublade när den fick lite riktig och vanlig mat, den har varit lite ledsen sedan middagsupplevelsen dagen innan.
 
Idag är det fredag och jag har haft en lektion i Internationella relationer och ikväll ska jag på kräftskiva med Svenska handelskammaren. Det kommer vara 200 svenskar på plats, ska bli så kul!
 
 
Bjuder på lite bilder från vår turistdag.
 
 
 

 
 
 
 
Det var glasbotten på kabinen, lite läskigt faktiskt ( tror att pappa som är så höjdrädd skulle vara livrädd i den här liften)
 Så fin utsikt!
 
 Här bland bergen sitter Buddha och mediterar hela dagarna.
 
 
 :) Puss & Kram
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej