Hej,
 
Hade en intressant middag ikväll med mina floor mates, ( var ungefär som en sittning i Sverige) middagen besod av en stor skål med typ kokande buljong. I skålen tar alla med sin egna pinnar och där finns det en salig blanding av allt du kan tänka dig, kyckling, bläckfisk, räkor, svamp, och mycket som faktiskt är oindentifierbart. Det ser ungefär ut som inälvor med ben som kokar i nån buljong och det lukar rätt konstigt också. Det var det enda de åt, inget ris och inga grönsaker till utan bara den här konstiga mixen av otroligt konstigt kött, med fett och brosk kvar.   ( verkligen så långt ifrån "raw food" du kan komma alltså)

Jag smakade inte ens och den här gången så låtsades jag inte ens tycka om det, men de var jättesnälla och gav mig lite ris istället.  Efter middagen skulle alla dansa en synkroniserad dans tillsammans till vår "Soong Hall" låt. Det var kul, men det var inte många andra utbytesstudenter som var med så alla pratar mest bara kantonesiska med varandra och då hänger man ju inte direkt med i konversationerna.
 
Jag börjar tycka det är jättekul med en blogg, har blivit som min lilla dagbok liksom.
 
Kram på er! :)
 
 
 
 
 
Den här killens engelska namn är Monster Ray! ( på riktigt alltså)
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej