Idag hade vi sightseeing med skolan hela dagen och vi åkte till ett tempel, till STRANDEN, och sedan till ett utkikstorn på ett berg där man kan se precis hela staden uppifrån. Så himla fantasisk utsikt alltså!
 
Jag hade inte förväntat mig så mycket stränder när jag kom hit, men det verkar finnas många och de är jättefina! Dit vill jag åka i helgen och sola och bada, det är liksom konstant 30-35 grader här och sol hela dagarna. Man är hyfsat svettig hela tiden. :)
 
Skolan bjöd på en till välkomst lunch på en flytande resturang, där fick vi jättegod " Dim Sum". Ikväll ska jag bara stanna hemma för jag har blivit rätt så förkyld för vi har iskall AC på rummet och nu ska jag försöka sätta ihop mitt eget schema för hösten, man kan ändra sina kurser lite som man vill nu de första 2 veckorna innan skolan börjar på riktigt. Jag ska försöka få plats på introduktions kursen i mandarin och försöka hitta en del andra spännande kurser!  
 
Tyvärr så dog batteriet idag på eftermiddagen men jag bjuder på några bilder ifrån dagen. :)
Wong Tai Sin Temple.
 
Turisten!
 
Dom där vita fluffiga Dim Sum grejerna är min nya favorit! :)
 
Utsikten från Victoria Peak!
Min nya kompis Signe från Köpenhamn, igår kväll åt vi  riktiga lyxnudlar  i studentkorridoren! Såhär glad är man då! :)
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej