Hej alla gullisar!
 
Jag har överlevt min första vecka! Phu... och det har liksom fortsatt i ett rasande tempo. Det finns liksom ingen tid att vila.
 Jag har nu haft mina första lektioner och lärarna är jättebra och det känns kul att få en riktig nystart med plugget. Det känns ändå fortfarande lite som att jag är här på semester. Kommer nog kännas lite jobbigt att sitta instängd och plugga här, för det finns så himla mycket spännande saker att se och göra hela tiden. Förutom skolan så har ändå jag haft tid att hitta på en massa olika saker. Jag har haft en fantastisk första helg i Hong Kong, med strandhäng, drinkar på världens högsta skybar, och traditionellt kinesiskt "mid autumn festival" firande.
Jag bjuder på några bilder från veckan :)
Kram på er
 
 
Hall Orientation welcome night. Jag bor i Soong Hall och här är jag med min "toilet mate" Priscilla, vi är grannar och delar alltså toalett.  :)  Visst har vi fina T-shirts?

 
Soong Hall.
 
Vi var på Hong Kong sightseeing här står vi på Victoria Peak med fantastisk utsikt!
 
Stranden, så härligt! ( det är ju konstant 35 grader här)
 

 
 
 
Middag! Elvira och hennes pojkvän Peter och Signe.
 
Middag med gänget som jag hängt med mycket den här första veckan, vi är svenskar, danskar, holländare, amerikaner och kanadensare.
 
 
Den lyxigaste toaletten jag någonsin varit på, i världens högsta skybar, Ozone bar!
 
 
Utsikten från skybaren, man ser hela staden!
 
Ozone Bar.
 
Mid Autumn festival! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej